Momenteel kan je bij Mind the Body terecht voor deze yogastijlen:

Functionele Yin Yoga – Petra Neyt

Je zou wel meer willen bewegen maar je hebt last van je rug, pijnlijke gewrichten of spieren, te weinig energie…? Dan is functionele yin yoga helemaal iets voor jou!

Minimalistische yoga

Deze minimalistische vorm van yoga vergt een minimale inspanning om een maximaal resultaat te behalen. Trage en eenvoudige oefeningen zijn gericht op diepgaand ontspannen. Door je volle aandacht te richten op je lichaam, komt ook je hoofd tot rust.

Gerichte fysieke ontspanning en mindfulness zijn de hoofdingrediënten van Yin Yoga. Het is hierdoor de ultieme manier om snel en efficiënt je stress te verminderen. Stresscoaching zonder woorden, die ervaringsgericht is en bulkt van de daadkracht.

Een rustpunt

Door regelmatig een rustpunt in te plannen, zet je meteen stappen richting meer energie, meer bewegen, een betere balans tussen lichaam en geest, tussen werk en gezin.

We leven in een tijdperk waar we onszelf makkelijk voorbij lopen, verloren lopen in onze ambities. Yoga is een manier om terug te verbinden met jezelf. Wanneer je in je eigen kracht komt te staan, weegt het leven minder zwaar en ervaar je meer flow in wat je doet. Wat er rondom jou gebeurt slaat je niet meer zo snel uit je lood. Stress krijgt daardoor minder vat op jou. Je wordt mentaal en emotioneel weerbaarder.

De tijd die je in jezelf investeert, verdient zichzelf dubbel en dik terug.

Dat merk je vanaf de eerste sessie!

Klinkt geweldig! Wanneer is de eerstvolgende les?

Ontspannende Yang Yoga – Ellen Maes

Ellen geeft een dynamische yogales die het midden houdt tussen ontspanning en inspanning. Via een vinyasa flow wisselt ze krachtige poses (yang) af met stretching (yin) om het lichaam terug in balans te brengen en dit vanuit een mild bewustzijn van de eigen grenzen. Ze helpt de yogi om zijn focus terug naar binnen te brengen en zo de geest tot rust te laten komen.

Elke les bouwt Ellen op rond het kernthema balans: zowel wat betreft de balans tussen lichaam en geest, als tussen kracht en lenigheid. Ze linkt elke pose aan de ademhaling om zo de aandacht naar binnen te leiden en de yogi bewust te maken van alle subtiele gewaarwordingen in het lichaam.

Omdat elk lichaam anders is, geeft Ellen iedereen begeleiding op maat, en dit vanuit een acceptatie van de eigen beperkingen en sterktes. De yogi wordt gestimuleerd om met mildheid de practice uit te voeren: de grenzen van het lichaam op te zoeken maar niet te overschrijden, om zo geduldig te werken aan meer kracht, uithouding en lenigheid.

Klinkt geweldig! Wanneer is de eerstvolgende les?

Hatha – inspired yoga + BackMitra® – Joke Vanhamme

Voor wie?

Deze vorm van yoga is toegankelijk voor iedereen: zowel voor absolute beginners als voor gevorderden. Zin om te bewegen en tegelijk ruimte te maken voor ontspanning? Dan ben je hier op de juiste plaats

Asana’s

Door de houdingen stretchen en strekken we onze spieren. De asana’s (houdingen) die we uitoefenen hebben een positieve invloed op je uithoudingsvermogen, je lenigheid, je gevoel voor evenwicht en vitaliteit. Je traint daarbij ook aandacht en alertheid doordat je je telkens weer concentreert op de juiste beweging en het aannemen van de houdingen. De houdingen kunnen statisch of dynamisch (flow) zijn. In elke pose wordt aandacht besteed aan een correcte alignement (uitlijning van de wervelkolom).

BackMitra® wat?

De BackMitra® heeft bewezen een grote hulp te zijn om rugpijn, schouderpijn en nekpijn te voorkomen en verlichten. Door de BackMitra® te gebruiken oefen je druk uit op plaatsen van de wervelkolom waar er door stress, gespannen spieren of gewoontehoudingen een kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug. Regelmatig zullen we de les starten met enkele oefeningen op de BackMitra®.

Ontspanning

We eindigen elke les met heerlijke ontspanning.

Jouw Favoriete yogastijl

Ken (of ben) je iemand die een paar uur per week yoga zou willen geven? Neem dan zeker contact met ons op!

petra@mtrx.be of0491/95.41.57

Waar en wanneer verwacht je me?